Antwoorden op de meest gestelde vragen over 88mobile prepaid.

Categorieën


Algemeen

Waar kan ik beltegoed van 88mobile kopen?
Beltegoed van 88mobile is verkrijgbaar in heel Nederland, o.a. bij Kruidvat, Trekpleister, GSM-Shop of online via onze website.

Waar kan ik een Prepaid simkaart van 88mobile kopen?
Prepaid simkaarten van 88mobile zijn te koop bij Kruidvat, GSM-Shop of in onze online shop.

Kan ik overstappen naar Sim Only?
U kunt heel makkelijk overstappen van Prepaid naar Sim Only. Klik hier om over te stappen of neem contact op met de klantenservice. Het bestaande beltegoed raakt u niet kwijt, maar neemt u mee als borg.


Beltegoed

Hoelang is mijn beltegoed geldig?
Uw beltegoed is in principe onbeperkt geldig, zolang uw simkaart actief is.

Hoe kan ik mijn beltegoed opvragen?
U kunt uw beltegoed op verschillende manieren opvragen:

  • Bel 1244 en kies optie 1, de hoeveelheid resterend beltegoed wordt opgelezen
  • SMS het woord SALDO naar 1350 (gratis)
  • U kunt ook via uw persoonlijke pagina op Mijn 88mobile de status van uw beltegoed inzien

Waar kan ik beltegoed kopen?
U kunt snel en eenvoudig opwaarderen via onze website. De betaling verloopt via iDeal. Nadat uw betaling is verwerkt, ontvangt u de opwaardeercode.
Het is ook mogelijk om op te waarderen met een beltegoedvoucher, deze zijn verkrijgbaar in heel Nederland, o.a. bij Kruidvat, en Trekpleister.

Hoe kan ik opwaarderen?
Als u online heeft opgewaardeerd, ontvangt u de opwaardeercode per e-mail. Als u bij één van onze verkooppunten een voucher heeft gekocht, kunt u op de volgende manier opwaarderen:

  1. Verwijder de kraslaag om uw unieke opwaardeercode te zien (dit is enkel bij vouchers die niet direct vanuit het kassasysteem zijn uitgedraaid)
  2. U kunt op de volgende manieren opwaarderen met uw opwaardeercode:
    • SMS LOAD opwaardeercode (bijv. LOAD 123456789) naar 1350.
    • Bel 1244 en volg de aanwijzingen.
  3. Uw beltegoed wordt nu opgewaardeerd.

Wat moet ik doen als opwaarderen met de vouchercode niet lukt?
Als u problemen ondervindt bij het opwaarderen, adviseren wij u om het op een andere manier te proberen (zie de verschillende methoden hierboven).

Aandachtspunten

  • Heeft u het juiste beltegoed aangeschaft? Alleen 88mobile beltegoed kan worden gebruikt.
  • Is de vouchercode geheel en correct ingevoerd?
  • Nieuwe klant? Activeer altijd eerst uw simkaart voor u probeert op te waarderen
  • Mocht u nog steeds problemen ondervinden, neem dan contact met ons op.

Internet

Hoe stel ik mobiel internet in op mijn toestel?
Om gebruik te kunnen maken van mobiel internet van 88mobile dient uw toestel hiervoor ingesteld te worden. Na het plaatsen van de simkaart zullen de meeste telefoons de instellingen automatisch overnemen (soms kan een herstart nodig zijn). Indien uw toestel niet automatisch wordt ingesteld, klik dan hier voor meer informatie en hulp bij het handmatig instellen.

Kan ik internetten met een prepaid simkaart
Ja, dat kan. De kosten worden verrekend met uw beltegoed. U betaalt alleen voor wat u gebruikt. Internetten binnen Nederland kost €0.08 per MB. Wij ronden echter niet af naar boven, maar rekenen af per 10KB. De verbinding heeft een maximale snelheid tot 28.8 Mbps.

Zijn er ook prepaid internetbundels?
Ook bij Prepaid kunt u gebruikmaken van internetbundels. U kunt kiezen uit de volgende internetbundels:

  • 100MB voor €5.50 per maand
  • 1000MB voor €9.50 per maand

De kosten voor de internetbundel worden bij activatie en daarna iedere eerste dag van de maand automatisch van het beltegoed afgehaald. De bundel is één kalendermaand geldig, of wanneer deze volledig is gebruikt. U kunt de internetbundel laten activeren via de klantenservice.


Simkaart

Hoe activeer ik mijn 88mobile simkaart?

  1. Plaats de simkaart in uw telefoon
  2. Toets de pincode 9876
  3. Bel 1244 en activeer uw simkaart

Hoelang blijft mijn simkaart actief?
Uw simkaart is in principe onbeperkt geldig zolang u de simkaart actief houdt. Indien u meer dan 3 maanden geen opwaardering hebt gedaan, wordt de simkaart uitgeschakeld. Maar voordat de simkaart definitief wordt uitgeschakeld, wordt deze eerst inactief: u kunt dan gedurende een periode van 15 dagen enkel gesprekken en sms'jes ontvangen (in Nederland). U wordt hier van tevoren diverse keren op geattendeerd middels een sms bericht.

Ik kan niet meer bellen, wat kan ik doen?
De kans is groot dat u te lang niet heeft opgewaardeerd. Als u langer dan 3 maanden niet opwaardeert, wordt de simkaart uitgeschakeld. Maar voordat dit gebeurt, wordt u meerdere keren gewaarschuwd door middel van een sms. U kunt in deze periode alleen maar gesprekken en sms'jes ontvangen (in Nederland). Door binnen 15 dagen weer op te waarderen, wordt uw simkaart en het beltegoed wat u had weer bruikbaar.

Wanneer wordt mijn simkaart definitief uitgeschakeld?
Uw simkaart verloopt wanneer uw simkaart inactief is geworden, u kunt dan niet meer bellen. Als u dan binnen 15 dagen geen opwaardering doet, wordt uw simkaart definitief uitgeschakeld.