Categorieën
Mobiel internet
Hoe stel ik mobiel internet in op mijn toestel?
Om gebruik te kunnen maken van mobiel internet van 88mobile dient uw toestel hiervoor ingesteld te worden. Na het plaatsen van de simkaart zullen de meeste telefoons de instellingen automatisch overnemen (soms kan een herstart nodig zijn). Indien uw toestel niet automatisch wordt ingesteld, klik dan hier voor meer informatie en hulp bij het handmatig instellen.
Hoe snel is de verbinding van mobiel internet?
U kunt internetten met een maximale snelheid tot 28.8 Mbps. De daadwerkelijke snelheid is afhankelijk van verschillende factoren, zoals het bereik en de telefoon.
Wat kost mobiel internet?
Internetten binnen Nederland (zonder of buiten de bundel) en in de EU kost €0.06 per MB bij Sim Only en €0.08 per MB bij Prepaid. Wij ronden echter niet af naar boven en rekenen af per 10KB. Voor internet in andere landen gelden andere tarieven. Indien u van plan bent om veelvuldig van mobiel internet gebruik te maken in het buitenland adviseren wij u een lokale simkaart of WiFi te gebruiken.
Voicemail
Hoe kan ik mijn voicemail aan- of uitzetten?
U kunt dit doen op uw persoonlijke Mijn 88mobile pagina. Ga na het inloggen naar Mijn instellingen en kies Voicemail. U kunt de instellingen ook wijzigen door met uw mobiele telefoon naar 1233 te bellen en het menu te volgen. Vanaf een vaste lijn of vanuit het buitenland belt u met +31(0)624001233.
Hoe beluister ik mijn voicemail vanuit het buitenland of een ander toestel?
U kunt in het buitenland vanaf uw mobiele telefoon 1233 bellen om uw voicemail te beluisteren. Mocht dit niet werken of belt u vanaf een ander toestel of vaste lijn, bel dan +31(0)612001233. Vanwege veiligheid kan er worden gevraagd naar uw pincode, geef hier uw 4-cijferige pincode in welke u heeft ingesteld bij het eerste gebruik van Voicemail.
Buitenland
Kan ik bellen en gebeld worden wanneer ik in het buitenland ben?
Ja, u kunt met 88mobile bellen en gebeld worden in een groot aantal landen. Een overzicht van deze landen en de tarieven vindt u hier, wij werken continue aan uitbreiding van onze dienstverlening in het buitenland. Kijk daarom regelmatig bij de Tarieven van Prepaid of Sim Only bij Zones welke landen momenteel worden ondersteund.
Hoe kan ik bellen in het buitenland (roaming) in- en uitschakelen?
U kunt dit doen op uw persoonlijke Mijn 88mobile pagina. Ga na het inloggen naar Mijn instellingen en kies 'Gebruik in het buienland / Roaming'.
Wat als mijn telefoon geen netwerk vindt of het netwerk instabiel is?
In het buitenland zou uw telefoon automatisch een netwerk moeten vinden. Indien dit niet lukt of u merkt dat een netwerk in het buitenland niet goed werkt dan kunt u in uw telefoon handmatig een ander netwerk selecteren. U kunt dit als volgt doen:
- Ga naar de instellingen op uw toestel
- Ga naar de netwerkinstellingen
- Selecteer Netwerkselectie
- Dit staat standaard op Automatisch, kies hier voor Handmatig
- Uw toestel zal nu zoeken naar beschikbare netwerken, kies een beschikbaar netwerk
De exacte locatie en naamgeving van dit menu verschilt per merk / toestel.
Kijk bij de Tarieven van Prepaid of Sim Only bij Zones welke landen momenteel worden ondersteund.
Mijn 88mobile
Hoe kan ik inloggen op Mijn 88mobile?
Ga naar de Mijn 88mobile webpagina en vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in.
Ik kan niet inloggen, wat nu?
Zolang uw simkaart actief is, kunt u inloggen. Als u uw wachtwoord niet meer weet kunt u op de link 'ik ben mijn wachtwoord vergeten' onder de inlogvelden klikken. U ontvangt een e-mail met daarin een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Simkaart
Hoe activeer ik mijn 88mobile simkaart?
- Plaats de simkaart in uw telefoon
- Toets de pincode 9876
- Bel 1244 en activeer uw simkaart
Hoe kan ik mijn telefoon doorschakelen?
- Alle gesprekken doorschakelen: **21*telefoonnummer# beltoets
- Alle doorschakelingen deactiveren: ##21# beltoets
- Huidige status controleren: *#21# beltoets
Ik heb 3 keer een verkeerde pincode ingetoetst en mijn sim is geblokkeerd, wat kan ik doen?
U dient de PUK-code in te toetsen. De PUK-code staat op de plastic kaart die u met de simkaart heeft meegekregen. Na het invoeren van de PUK-code zal uw toestel vragen om een nieuwe pincode aan de maken en vervolgens om deze ter bevestiging nogmaals in te voeren. Hierna is uw simkaart gedeblokkeerd.