Categorieën


Mobiel internet

Hoe stel ik mobiel internet in op mijn toestel?

Om gebruik te kunnen maken van mobiel internet van 88mobile dient uw toestel hiervoor ingesteld te worden. Na het plaatsen van de simkaart zullen de meeste telefoons de instellingen automatisch overnemen (soms kan een herstart nodig zijn). Indien uw toestel niet automatisch wordt ingesteld, kunt u via onderstaande uitleg uw toestel handmatig instellen.

  • Account: 88mobile
  • APN: smartsites.t-mobile
  • Gebruikersnaam: [leeg laten]
  • Wachtwoord: [leeg laten]

Klik hier voor meer uitleg over het instellen van internet op uw toestel.

Hoe snel is de verbinding van mobiel internet?

U kunt internetten met een maximale snelheid tot 28.8 Mbps. De daadwerkelijke snelheid is afhankelijk van verschillende factoren, zoals het bereik en de telefoon.

Wat kost mobiel internet?

Internetten binnen Nederland (zonder of buiten de bundel) en in de EU kost €0.08 per MB. Wij ronden echter niet af naar boven en rekenen af per 10KB. Voor internet in andere landen gelden andere tarieven. Indien u van plan bent om veelvuldig van mobiel internet gebruik te maken in het buitenland adviseren wij u een lokale simkaart of WiFi te gebruiken.


Voicemail

Hoe kan ik mijn voicemail aan- of uitzetten?

U kunt dit doen op uw persoonlijke Mijn 88mobile pagina. Ga na het inloggen naar Mijn instellingen en kies Voicemail. U kunt de instellingen ook wijzigen door met uw mobiele telefoon naar 1200 te bellen en het menu te volgen (optie 1 'Persoonlijke instellingen', optie 4 'Voicemail'. Vanaf een vaste lijn of vanuit het buitenland belt u met +31(0)632281200.

Hoe beluister ik mijn voicemail vanuit het buitenland of een ander toestel?

U kunt in het buitenland vanaf uw mobiele telefoon 1233 bellen om uw voicemail te beluisteren. Mocht dit niet werken of belt u vanaf een ander toestel of vaste lijn, bel dan +31(0)632281233. Vanwege veiligheid kan er worden gevraagd naar uw pincode, geef hier uw 4-cijferige pincode in welke u ook gebruikt voor toegang tot Mijn 88mobile.

 


Buitenland

Kan ik bellen en gebeld worden wanneer ik in het buitenland ben?

Ja, u kunt met 88mobile bellen en gebeld worden in een groot aantal landen. Een overzicht van deze landen en de tarieven vindt u hier, wij werken continue aan uitbreiding van onze dienstverlening in het buitenland. Kijk daarom regelmatig op deze pagina.

Hoe kan ik bellen in het buitenland (roaming) in- en uitschakelen?

U kunt dit doen op uw persoonlijke Mijn 88mobile pagina. Ga na het inloggen naar Mijn instellingen en kies 'Gebruik in het buienland'. U kunt de instellingen ook wijzigen door met uw mobiele telefoon naar 1200 te bellen en het menu te volgen (optie 1 'Persoonlijke instellingen', optie 3 'Roaming'). Vanaf een vaste lijn of vanuit het buitenland belt u met +31(0)632281200.

Hoe werkt bellen in het buitenland?

U kunt in het buitenland gewoon bellen en gebeld worden zoals u gewend bent. Let wel op dat wanneer u belt, u de landcode toevoegt aan het te bellen telefoonnummer (voor Nederland bijvoorbeeld 0031).

Klik hier voor meer informatie over bellen in het buitenland.

Wat als mijn telefoon geen netwerk vindt of het netwerk instabiel is?

In het buitenland zou uw telefoon automatisch een netwerk moeten vinden. Indien dit niet lukt of u merkt dat een netwerk in het buitenland niet goed werkt dan kunt u in uw telefoon handmatig een ander netwerk selecteren. U kunt dit als volgt doen:

  1. Ga naar de instellingen op uw toestel
  2. Ga naar de netwerkinstellingen
  3. Selecteer Netwerkselectie
  4. Dit staat standaard op Automatisch, kies hier voor Handmatig
  5. Uw toestel zal nu zoeken naar beschikbare netwerken, kies een beschikbaar netwerk

De exacte locatie en naamgeving van dit menu verschilt per merk / toestel.
Kijk voor u op reis gaat op deze pagina om te zien of het land ondersteund wordt.


Mijn 88mobile

Hoe kan ik inloggen op Mijn 88mobile?

Ga naar de Mijn 88mobile webpagina en vul uw mobiele nummer, pincode en beveiligingscode in. Gebruik hier de pincode welke u heeft aangemaakt bij de eenmalige activatie van uw simkaart (niet de pincode waar uw toestel om vraagt bij het opstarten). In het vak beveiligingscode neemt u de 4-delige blauwe code over welke rechts van het veld wordt weergegeven.

Ik kan niet inloggen, wat nu?

Zolang uw simkaart actief is, kunt u inloggen. Als u uw pincode niet meer weet kunt u op de link 'ik ben mijn wachtwoord vergeten' onder de inlogvelden klikken. U ontvangt uw pincode per e-mail, let op: deze functie werkt alleen indien u een e-mailadres heeft geregistreerd bij uw mobiele nummer. U kunt ook een nieuwe pincode aanmaken door met uw mobiele telefoon naar 1200 te bellen en het menu te volgen (optie 1 'Persoonlijke instellingen', optie 1 'Pincode instellen'). Toets hier een nieuwe 4-cijferige pincode gevolgd door # in. Nadat u uw pincode hebt bevestigd (nogmaals invoeren) is deze nieuwe pincode actief en kunt u met de door u aangemaakt pincode inloggen.

Hoe kan ik de pincode van Mijn 88mobile wijzigen?
  1. Bel vanaf uw mobiele telefoon naar 1200
  2. Kies optie 1 'Persoonlijke instellingen'
  3. Kies nogmaals optie 1 'Pincode wijzigen'
  4. Toets hier een nieuwe 4-cijferige pincode gevolgd door # in
  5. Bevestig uw nieuwe pincode door deze nogmaals in te voeren
Hoe kan ik mijn gespreksspecificaties bekijken?
  1. Log in op Mijn 88mobile
  2. Ga naar 'Mobiel'
  3. Klik op 'Gebruiksoverzicht'
  4. Selecteer een periode (maximaal één kalendermaand)

Hier kunt u precies zien welke kosten u heeft gemaakt. U kunt het overzicht filteren op Bellen (Voice), SMS en Internet (Data) en downloaden.

Hoe kan ik de taal van Mijn 88mobile wijzigen?

U kunt de taal van uw persoonlijke Mijn 88mobile webpagina wijzigen zodra u bent ingelogd.

  1. Ga naar 'Mijn instellingen'
  2. Kies 'Persoonlijke instellingen'
  3. Selecteer de gewenste taal en klik op 'wijzigen'
  4. De wijziging is de volgende keer als u inlogt actief (u kunt ook direct uitloggen en weer inloggen)
Hoe kan ik de taal van de gesproken menu's van de klantenservice (1200), voicemail (1233) en beltegoed (1244) wijzigen?
  1. Bel vanaf uw mobiele telefoon naar 1200
  2. Kies optie 1 'Persoonlijke instellingen'
  3. Kies nogmaals optie 2 'Taal wijzigen'
  4. De keuzes worden voorgelezen, toest het nummer van uw keuze (optie 2 voor Nederlands)

Simkaart

Hoe activeer ik mijn 88mobile simkaart?
  • Plaats de simkaart in uw telefoon
  • Toets de pincode 9876
  • Bel 1244 en activeer uw simkaart
Hoe kan ik mijn telefoon doorschakelen?
  • Alle gesprekken doorschakelen: **21*telefoonnummer# beltoets
  • Alle doorschakelingen deactiveren: ##21# beltoets
  • Huidige status controleren: *#21# beltoets
Ik heb 3 keer een verkeerde pincode ingetoetst en mijn sim is geblokkeerd, wat kan ik doen?

U dient de pukcode in te toetsen. De pukcode staat op de plastic kaart die u met de simkaart heeft meegekregen. Let op: de pukcode kunt u maar 1 keer gebruiken

Ik ben mijn simkaart kwijt, wat nu?

In geval van verlies of diefstal van uw simkaart kunt u deze direct blokkeren, zodat er geen gebruik meer van gemaakt kan worden:

  1. Bel naar +31(0)632281200
  2. Kies uw taal (optie 2 voor Nederlands)
  3. Toets uw volledige (10-cijferige) mobiele nummer in en sluit af met #, bijvoorbeeld: 0632281200#
  4. Toets uw 4-cijferige pincode in en sluit af met #
    Let op, toets hier dezelfde pincode in welke u gebruikt voor toegang tot Mijn 88mobile, niet uw pincode welke u gebruikt bij het opstarten van uw telefoon
  5. Kies in het menu optie 2 'Verloren of gestolen simkaart'
  6. Toets nu nogmaals uw 4-cijferige pincode
  7. Uw mobiele nummer wordt opgelezen, als deze correct is, toets 1 om de simkaart te blokkeren of toets 2 om terug te keren naar het hoofdmenu
  8. Indien u uw simkaart heeft geblokkeerd, komt u terug in het hoofdmenu. Vanaf nu kan er niet meer met uw simkaart worden gebeld. Neem contact op met de klantenservice om een vervangende simkaart aan te vragen